11.12.2025 Muzyka, Uncategorized

Koncert adwentowy z Aleksandrą Zamojską – Sopran, Renāte Stivriņa – Organy

Instytut Polski w Duesseldorfie i Kościół Dominikanów St. Andreas Düsseldorf zapraszają serdecznie na uroczysty koncert adwentowy:
 
Aleksandra Zamojska – Sopran
Renāte Stivriņa – Organy
 
Czwartek, 11. grudnia 2025, g. 19.00
St. Andreas, Andreasstraße 10, 40213 Düsseldorf
 
Wstęp wolny. Prosimy o zgłoszenia na koncert na adres:: duesseldorf@instytutpolski.pl

Konzertprogramm

  1. Maria durch ein Dornwald ging. Weise 16. Jhdt.
  2. Johann Sebastian Bach – Marcel Dupré – Sinfonia „Wir danken dir, Gott” (BWV29)
  3. Johann Sebastian Bach – Charles Gounod – Ave Maria
  4. Jacques-Nicolas Lemmens – Marche Triomphale
  5. Baldassare Galuppi – Adeste fideles – Aria
  6. César Franck – Grand Choeur: Sortie pour Noël
  7. Wolfgang Amadeus Mozart – Exultate jubilate
  8. Sigfrid Karg-Elert – Nun danket alle Gott, op.65 no 13
  9. Charles Gounod – O, divine Redeemer!
  10. Jean-Francois Dandrieu – A minuit fut fait un réveil („Livre de noëls”)
  11. Michał Lorenc – Ave Maria
  12. Franciszek Walczyński – Preludium pastoralne „Wśród nocnej ciszy”
  13. Kolęda polska „Lulajże, Jezuniu”

Renāte Stivriņa, doktor sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej kompozycja na Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie ukończyła również Grę na Organach. W Szkole Filmowej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi ukończyła studia podyplomowe w zakresie Muzyki filmowej, teatralnej i sztuki audiowizualnej. Absolwentka Akademii Muzycznej w Rydze. Należy do Związku Kompozytorów Łotewskich.  Jako wykonawca ceni muzykę różnych epok, ale największe zainteresowanie budzi muzyka współczesna. Autorka muzyki wokalno-instrumentalnej, symfonicznej, chóralnej, muzyki do animacji:  ponad 100 opusów (z czego 25 kompozycje na organy/z udziałem organów, w tym – 3 koncerty na organy i orkiestrę).  Szczególnym zainteresowaniem cieszą się inspiracje malarskie, które stanowiły również temat pracy doktorskiej. Otrzymana nagroda od Związku Kompozytorów Polskich (odebrana w r.2022  na Festiwalu „Warszawska Jesień”). Obecnie organistka w parafii św. Antoniego w Gdyni oraz kurator organów w Centrum św. Jana w Gdańsku.

Aleksandra Zamojska, sopran, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Z. Donat, oraz salzburskiego Mozarteum, w klasie L. Sukis i B. Zakotnik. Jeszcze jako studentka pracowała w Warszawskiej Operze Kameralnej, wykonując głównie muzykę polskiego baroku i dzieła Monteverdiego. 1996–1998 – dwukrotna stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki, 1999 –stypendystka Ministerstwa Austrii. 2002 – występ na festiwalu Ruhr Triennale w oratorium Drabina Jakubowa Schönberga pod dyr. K. Nagano, a z K.Wien w kolażu muzyczno-baletowym Wolf z muzyką Mozarta. W Montpellier pod batutą M. Minkowskiego wykonała oratorium Chrystus na Górze Oliwnej L. van Beethovena i zagrała Paminę z Czarodziejskiego fletu W.A. Mozarta. W paryskich teatrach Bastille i Palais Garnier śpiewała w operach: Borys Godunow M.P. Musorgskiego, Miłość do trzech pomarańczy S. Prokofiewa, Eliksir miłości G. Donizettiego, Orfeusz i Eurydyka Ch.W. Glucka (reż. P. Bausch) oraz w Don Giovannim W.A. Mozarta (reż. M. Haneke). Z Berlińską Orkiestrą Symfoniczną wykonała pieśni K. Szymanowskiego, a z Bamberger Symfonikami Chantefleurs et Chantefables W. Lutosławskiego.

Interpretowała partie napisane specjalnie dla niej: 2007 – w Madrycie w spektaklu Zangezi H. Parr, 2008 – w Paryżu oratorium Et iterum venturus est P. Bannister. 2008 na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” zaśpiewała niedawno odnalezioną arię sygnowaną nazwiskiem Mozarta – Jesu dulcis memoria. Wraz z Wiener Akademie i Martinem Haselböckiem brała udział w spektaklu The Infernal Comedy z aktorem J. Malkovichem. Na festiwalu w Herrenhausen wystapiła w performance-monodramie Semele G.F. Händla, przedstawionym jako pokaz mody V. Westwood. Spektakl prezentowany i nagrodzony na Sydney Festival i w Korei. 2011–2013 – w teatrze we Freiburgu partia Gildy w Rigoletcie G. Verdiego, Almireny w Rinaldzie Händla, sopranową partię w Królu Arturze H. Purcella i Jenny z Mahagonny K. Weila. Brała udział w festiwalu Händla w Göttingen, Glucka w Norymberdze, Schwetzingen, Chinach. Interpretacją La voix humaine Poulenca w reż. K. Bohn w Salzburgu zapoczątkowała współpracę w ramach Theatergruppe Eigenregie. Wielokrotnie nagradzana, m.in. na konkursie im. A. Sari w Nowym Sączu, L. Popp w Bratysławie, Dusznikach-Zdroju, Schwetzingen. 2011 – uhoronowana „Złotą Sową”, nagrodą Jupitera – kapituły polskich intelektualistów w Austrii, za działalność artystyczną upowszechniającą kulturę polską za granicą. Goszczona przez wiele prestiżowych scen europejskich. Mieszka w Salzburgu.

 
Scheduled ical Google outlook Muzyka Uncategorized