Wiedźmin – polskie mity i ich wpływ na literaturę i gry komputerowe
Wiedźmin – polskie mity i ich wpływ na literaturę i gry
35 lat partnerstwa miast Warszawa-Düsseldorf
„Wiedźmin – polskie mity i ich wpływ na literaturę i gry komputerowe”
Wieczór dyskusyjny w ramach Tygodnia Warszawskiego z okazji 35-lecia partnerstwa miast Warszawa-Düsseldorf https://www.duesseldorf.de/internationales/partnerschaften/warschau/warschau-week-2024
Niezależnie od tego, czy jest to książka, gra wideo czy serial Netflix, saga o wiedźminie Geralcie z Rivii inspiruje miliony ludzi na całym świecie. Czy wiesz, że jego korzenie sięgają polskich mitów i legend? Dowiedz się, jak te historie ukształtowały współczesną literaturę i gry, a zwłaszcza słynną serię o Wiedźminie. W porywającej rozmowie Daniel Vetter i Matthäus Pieczara z GentleGamer.de zapewnią głęboki wgląd w kulturowe korzenie i procesy twórcze stojące za tymi popularnymi mediami. Daniel Vetter, założyciel GentleGamer.de i zapalony gracz, zagłębia się w związek między kulturą a grami. Matthäus Pieczara, urodzony i wychowany w Polsce, jako dziecko pochłonął polskie wydania serii Wiedźmin, dzięki czemu zna nie tylko kulturowe, ale także językowe bogactwo książek. Nie zabraknie również imponujących cosplayów, które ożywią świat Wiedźmina i sprawią, że wydarzenie będzie niezapomnianym przeżyciem! Odpowiednie dla osób w wieku 16 lat i starszych.
Data: 26 października 2024 r., 15:00 do 18:00
Gdzie: Reallabor der Zentralbibliothek, Konrad-Adenauer-Platz 1, Duesseldorf
Wstęp jest bezpłatny.
Wymagana rejestracja pod adresem stadtbuechereien@duesseldorf.de lub 0211 – 8994399
Organizator: Stadtbüchereien Düsseldorf i Instytut Polski w Düsseldorife. Projekt wsparty przez Büro für Internationale und Europäische Angelegenheiten der Landeshauptstadt Düsseldorf.