1.01.2019 - 31.12.2019
Aktualności
Przyznawanie statusu wydarzenia towarzyszącego obchodom 100 rocznicy nawiązania stosunków dyplomatycznych
W 2019 roku przypada setna rocznica nawiązania stosunków dyplomatycznych między Japonią i Polską. Ambasada RP w Tokio / Instytut Polski w Tokio przyjmuje wnioski o przyznanie statusu wydarzenia towarzyszącego obchodom rocznicowym, które są realizowane w Japonii. W przypadku przedsięwzięć organizowanych na terenie Polski, wnioski przyjmuje Ambasada Japonii w Polsce. W sprawie wydarzeń w krajach trzecich prosimy o kontakt z wybraną ambasadą. Osoby i organizacje zainteresowane prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami i wytycznymi.
Warunki i sposób aplikacji przedstawione są poniżej. Zachęcamy do przesyłania zgłoszeń.
- Kryteria zatwierdzania
- Z zasady wydarzenie odbywające się między 1 stycznia a 31 grudnia 2019 r. Możliwe jest zgłoszenie wydarzeń odbywających się w drugiej połowie 2018 r. i pierwszej połowie 2020 r., o ile spełniają warunki z punktów (2)-(6).
- Ideą wydarzenia musi być umacnianie przyjaznych stosunków japońsko-polskich, promocja wzajemnego zrozumienia oraz pogłębianie relacji w różnych dziedzinach, takich jak gospodarka, społeczeństwo, kultura, sztuka, sport czy turystyka. Obejmuje to także projekty związane z działalnością przedsiębiorstw na rzecz społeczeństwa.
- Celem wydarzenia nie może być promocja konkretnej ideologii lub religii, niedozwolone są także działania stojące w sprzeczności z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami.
- Wydarzenie nie może mieć charakteru komercyjnego. (nie dotyczy sprzedaży biletów)
- Wszelkie koszty związane z realizacją przedsięwzięcia ponoszą organizatorzy.
- Realizacja przedsięwzięcia musi odbywać się z poszanowaniem regulacji prawnych i nie może naruszać praw osób trzecich (w tym prawa własności intelektualnej).
- Korzyści i przywileje dla zatwierdzonych projektów
- Organizatorzy zatwierdzonych wydarzeń/projektów uzyskują prawo do wykorzystania okolicznościowego logo w materiałach promocyjnych (plakaty, broszury, strony www, billboardy, szyldy itp.).
- Zatwierdzone projekty zostaną umieszczone w kalendarium wydarzeń publikowanym na oficjalnej stronie Instytutu Polskiego oraz w biuletynie mailowym.
- Procedury aplikacyjne
- Organizatorzy ubiegający się o zatwierdzenie przedsięwzięcia zobowiązani są do złożenia w Ambasadzie RP w Tokio / Instytucie Polskim w Tokio (poprzez e-mail lub pocztą tradycyjną) poniższych dokumentów z co najmniej półtoramiesięcznym wyprzedzeniem.
- formularz aplikacyjny
- zobowiązanie
- zobowiązanie dotyczące logo
- informacje o organizatorze
- kosztorys przedsięwzięcia
- W celu otrzymania dokumentów aplikacyjnych prosimy o kontakt z IP na adres tokio@instytutpolski.org, nie przyjmujemy próśb telefonicznie.
- Ambasada RP w Tokio / Instytut Polski w Tokio dokona weryfikacji przedłożonych dokumentów w oparciu o wyżej wymienione kryteria, po czym powiadomi organizatora o wynikach postępowania aplikacyjnego.
Okres weryfikacji dokumentów wynosi do dwóch tygodni.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku logo rocznicowe zostanie przesłane drogą mailową. - Uwagi
- Przyznanie statusu wydarzenia towarzyszącemu obchodom rocznicowym nie oznacza przyznania dofinansowania na jego organizację.
- Przesłane dokumenty nie będą zwracane. W razie potrzeby prosimy o wcześniejsze wykonanie kopii.
- Wniosek i inne dokumenty dostarczone do IP/Ambasady mogą czytać tylko pracownicy IP/Ambasady.
- Nie udzielamy informacji odnośnie procesu weryfikacji.
- Przed wydrukiem materiałów promocyjnych z wykorzystaniem okolicznościowego logo Organizator jest zobowiązany do przesłania ich do Ambasady / Instytutu celem weryfikacji. Logo nie może być używane do promocji innych wydarzeń.
- Dokonywanie zmian w projekcie, kolorze czy proporcjach logo jest niedopuszczalne.
- Mimo uzyskania przez wydarzenie statusu wydarzenia towarzyszącego obchodom rocznicowym, pełną odpowiedzialność, w tym finansową, za realizację oraz promocję przedsięwzięcia ponosi wyłącznie Organizator. Ministerstwo Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej i Ambasada RP w Tokio / Instytut Polski w Tokio nie ponoszą odpowiedzialności za żaden z aspektów przedsięwzięcia.
- Złamanie zasad i warunków przez Organizatora po otrzymaniu statusu wydarzenia towarzyszącego skutkuje jego odebraniem.
- Organizatorzy zobowiązani są do bezzwłocznego poinformowania ambasady w przypadku odwołania wydarzenia lub znaczącej zmiany jego treści. W przypadku niektórych zmian ambasada może unieważnić decyzję o zatwierdzeniu.
- Po zakończeniu wydarzenia organizatorzy zobowiązani są do przesłania krótkiego raportu (forma dowolna) ze zdjęciami dokumentującego przebieg przedsięwzięcia. Treść raportu może zostać wykorzystana na oficjalnej stronie Ambasady RP w Tokio / Instytutu Polskiego w Tokio.
- Użycie logotypu bez zgody narusza prawo i może prowadzić do ewentualnych postepowań sadowych.
- Miejsce składania wniosków
- Wydarzenia organizowane na terenie Japonii
Ambasada RP w Tokio / Instytut Polski w Tokio
153-0062 Tokyo, Meguro-ku, Mita 2-13-5
tel. 03-5794-7050
fax. 03-5794-7024 Email: tokio@instytutpolski.org
- Wydarzenia organizowane na terenie Polski
Wydział Informacji i Kultury, Ambasada Japonii w Polsce
Al. Ujazdowskie 51, 00-536 Warszawa
Tel.:+48-(0)22-584-7300
Email:info-cul@wr.mofa.go.jp
W tytule wiadomości prosimy wpisać „Wniosek o przyznanie przedsięwzięciu statusu wydarzenia rocznicowego”
from to
Scheduled Aktualności