Festiwal Polski w Tokio 2023
7 maja odbyła się 14. już edycja Festiwalu Polskiego w Tokio, w Yebisu Garden Place.
Głównym organizatorem wydarzenia był Instytut Polski w Tokio, we współpracy z Ambasadą RP, Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT), Zagranicznym Biurem Handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (ZBH PAIiH) oraz z Polską Izbą Gospodarczą w Japonii (PCCIJ).
Festiwal Polski w Tokio jest corocznym i największym tego typu wydarzeniem promującym Polskę, polską kulturę oraz polskie firmy i produkty w Japonii. W tym roku miał miejsce na dwóch połączonych promenadą placach: Centralnym i Zegarowym w prestiżowej przestrzeni handlowo-rozrywkowej Yebisu Garden Place.
Po powitaniu gości przez Ambasadora RP w Japonii Pawła Milewskiego i dyrektor IP w Tokio Urszulę Osmycką, występy na scenie festiwalowej zainaugurował chór KIJANKI z repertuarem polskich pieśni. Na scenie wystąpił także duet fortepianowy Marcin & Yuka, pianista Slavek Kowalewski oraz DJ Yama a.k.a Sahib i DJ Paula – prezentując polskie kompozycje muzyczne i przeboje pop.
Ogromnym zainteresowaniem publiczności cieszył się występ Zespołu Regionalnego ISTEBNA, który zaprezentował swoje umiejętności taneczne, wokalne i instrumentalne.
Na festiwalowej scenie wystąpiła także ośmioletnia Sandra Tsukamoto-Suszycka wykonując walc Des-dur, op. 64 Fryderyka Chopina, za który otrzymała wyróżnienie w Konkursie Muzycznym dla Dzieci i Młodzieży w Toyamie oraz przedstawiciele PLL LOT, którzy zorganizowali konkurs z nagrodami.
Jazzowym akcentem zakończył się program sceniczny w wykonaniu znakomitych polskich muzyków: Adama Pierończyka (saksofon), Kuby Więcka (saksofon) oraz Piotra Orzechowskiego – Pianohooligan (fortepian), którzy zagrali aranżacje z kolekcji ANAKLASIS Revisions Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, a także własne znakomite improwizacje jazzowe.
Impreza odbyła się w ramach Dni Dziedzictwa Polskiego. Konsul RP w Japonii i pracownicy Wydziału Konsularnego i Polonii Ambasady RP w Tokio przygotowali przestrzeń kreatywną dla dzieci i młodzieży, warsztaty polskich wycinanek i rękodzielnictwa oraz pokaz strojów ludowych. Dzieci wzięły także udział w pokazie magika, który przygotował dla nich specjalne niespodzianki z polskim akcentem. Wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymali upominki z Polski.
Do udziału w imprezie zostały zaproszone polskie firmy oraz importerzy polskich produktów: PLL LOT, ASAGAO (ręcznie robione koszyki, wyroby bawełniane), METEOR APAC (pasy samochodowe dla dzieci), OBCHOD (filatelia), POTTERY AND HONEY (ceramika bolesławiecka i miody), Technoport/LA VIDA LINDA (akcesoria dla zwierząt domowych), POLISH POTTERY GARDEN (ceramika bolesławiecka), KARMELLO CHOCOLATIER (czekoladki), CREAKU (kosmetyki naturalne YOPE), GRANNA JAPAN (gry planszowe), BOOKS&CAFE DREADNOUGHT (polskie książki i kawa), BEOLUNA (bursztyn), LILIA (ceramika bolesławiecka) oraz Leszek Gaczkowski (obrazy).
Na Placu Zegarowym Yebisu Garden Place goście festiwalu mogli spróbować polskie potrawy: kiełbaski i bigos (POLMEAT), grochówkę, fasolkę po bretońsku i obwarzanki (Bar Mleczny provided by Maik’s Kochlöffel) oraz polskie piwo rzemieślnicze wyrabiane w Japonii (HINO BREWING). Niezmiennie ogromnym powodzeniem cieszyły się także prawdziwie polskie pączki oraz pierogi (PĄCZKIYA).
Zdjęcia: IP Tokio / Maciej Komorowski
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/2-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/3-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/4-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/11-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/5-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/7-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/6-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/8-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/9-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/10.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/12-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/13-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/14-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/15-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/16-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/17-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/18-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/19-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/20-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/21-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/22-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/23-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/24-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/25-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/26.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/27.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/1-1.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/28.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/29.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/IMG_5334.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/30.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/31.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/32.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/33.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/34.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/36.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/37.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/IMG_5131.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/38.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/39.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/40.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/41.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/42.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/43.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/44.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/45.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/46.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/47.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/48.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/49.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/50.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/51.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/52.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/53.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/54.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/55.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/56.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/57.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/58.jpg)
![](https://instytutpolski.pl/tokyo/wp-content/uploads/sites/22/2023/05/59.jpg)