Dzieci przyswajają te języki, z którymi mają styczność w otoczeniu. Może to być tylko jeden język, którym posługują się wszystkie ważne dla dziecka osoby, lub kilka – na przykład pierwszy, używany w domu, i drugi – w przedszkolu lub w szkole. Wielojęzyczność jest dla większości ludzi na świecie czymś zupełnie normalnym, jednak stanowi ona dla dzieci niemałe wyzwanie, dlatego wciąż obserwuje się u nich w trudności w nauce czytania i pisania.
Zanim dziecko pójdzie do szkoły, żeby nauczyć się czytać i pisać, należy sprawdzić, czy opanowało ono wszystkie dźwięki języka docelowego. Jeśli jego słuch językowy nie jest wystarczająco rozwinięty, to warto nad nim popracować nie tylko dla lepszych wyników w nauce, ale także po to, aby dziecko czerpało przyjemność z nauki.
Organizator: Instytut Slawistyki Uniwersytetu Wiedeńskiego. Partner: Instytut Polski w Wiedniu
Adres: | Instytut Polski, Am Gestade 7, 1010 Wiedeń |
Wstęp/bilety: | Wstęp wolny. Wymagane zgłoszenie pod numerem: 01/533 89 61 |