W ramach współpracy Polskiej Izby Turystyki z Pocztą Chińską zostaną przygotowane na rynek chiński specjalne zestawy pocztówek pokazujących najbardziej znane i unikatowe atrakcje turystyczne Polski. Każda z pocztówek będzie zawierać kupony rabatowe uprawniające chińskich turystów do zniżek w trakcie podróży po Polsce. 200-300 tys. pocztówek będzie dystrybuowanych zarówno w urzędach pocztowych na terenie całych Chin, jak również poprzez stronę internetową Poczty Chińskiej. Umowę w tej sprawie podpisał w dniu 17 kwietnia 2019 r. w Ambasadzie RP w Pekinie członek zarządu Polskiej Izby Turystyki Okręg Pomorski Maciej Wójcik oraz dyrektor generalny China Post Advertising Media Li Shanchuan. W uroczystości wziął udział ambasador Wojciech Zajączkowski oraz p.o. dyrektora Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie Zuzanna Gutkowska.
Działająca od ponad 120 lat Poczta Chińska, posiada obecnie ok. 56 tysięcy placówek. Wcześniej podobne kampanie przeprowadzono we współpracy m.in. z Malezją oraz Hongkongiem. Polska jest pierwszym krajem na trasie lądowego Nowego Szlaku Jedwabnego, któremu został zaproponowany udział we wspólnym projekcie. Podpisanie umowy rozpoczyna pierwszy etap realizacji kampanii promocyjnej, mającej w zamierzeniu Polskiej Izby Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej służyć również przygotowaniu przez polskich przedsiębiorców oferty przyciągającej do naszego kraju jak największą liczbę turystów z Chin. Kompleksowa oferta atrakcji turystycznych oraz powiązanych usług będzie odpowiadać wymogom rynku chińskiego oraz zainteresowaniom turystów z Chin.
【Image / ARKADIUSZ SZEMLA】