Polish Games-Creative Poland: promocja wizerunku Polski kreatywnej i innowacyjnej
Podczas wydarzenia promującego współpracę polskiej i chińskiej branży gier wideo goście mogli posłuchać ścieżek dźwiękowych z polskich gier oraz spróbować własnych sił w grach z Polski i Chin.
11 maja 2019 r. Instytut Polski w Pekinie, Fundacja Indie Games Polska oraz China indie Games Alliance zorganizowały spotkanie branżowo-promocyjne Polish Games-Creative Poland. Wydarzenie mające już kilkuletnią tradycję, służy promocji współpracy pomiędzy polską i chińską branżą gier komputerowych. Tegoroczna edycja po raz pierwszy miała miejsce Ambasadzie RP w Pekinie, ponadto wpisywała się w obchody 70. rocznicy nawiązania stosunków dyplomatycznych pomiędzy Polską i Chinami.
Wydarzenie otworzył ambasador Wojciech Zajączkowski, podkreślając rolę jaką odgrywają gry wideo w budowie wizerunku polski kreatywnej i innowacyjnej. Wśród uczestników spotkania obecni byli przedstawiciele polskiej i chińskiej branży gier komputerowych, w tym wydawców, deweloperów i mediów. Zgromadzeni goście mogli posłuchać oryginalnych ścieżek dźwiękowych z najpopularniejszych polskich gier oraz spróbować własnych sił grając zarówno w polskie i chińskie produkcje, wśród których nie zabrakło takich tytułów jak „This War of Mine”, „Frostpunk” „Children of Morta” czy „Moonlighter”, jak i chińskich „Perfect Day”, „Legion” czy „Tales of the Neon Sea”.
Spotkaniu towarzyszyła również konferencja prasowa poświęcona koncertowi muzyki z polskich gier „Polish Games – Creative Poland: The Concert”, który odbędzie się w grudniu podczas targów WePlay Game Culture Expo w Szanghaju. Jeden z najbardziej wyczekiwanych tegorocznych projektów Instytutu Polskiego w Pekinie będzie pierwszym koncertem muzyki z gier o charakterze narodowym. Współorganizatorami koncertu są fundacja GAME MUSIC, China indie Games Alliance i Fundacja Indie Games Polska. Informacje na temat koncertu będą ukazywać się na bieżąco w prowadzonych przez Instytut Polski w Pekinie kontach w serwisach WeChat i Weibo.