Instytut Polski w Pekinie oraz Fundacja Indie Games Polska mają przyjemność ogłosić publikację „Przewodnika dewelopera gier po chińskim rynku” – kompleksowego i aktualnego źródła informacji o chińskim rynku gamingowym dla developerów pragnących spróbować swoich sił na największym rynku gier na świecie.
W Państwie Środka mieszka aktualnie prawie 670 milionów graczy, przez co Chiny przyciągają uwagę twórców i wydawców gier z całego świata. Nie mniej jednak, przy ograniczonym dostępie do informacji z tego rynku oraz braku odpowiedniej wiedzy specjalistycznej, mniejszym i mniej doświadczonym firmom może być trudno w pełni wykorzystać możliwości, jakie oferuje chiński rynek. Z tego powodu, Instytut Polski w Pekinie we współpracy z Fundacją Indie Games Poland w roku 2018 opublikował pierwszy „Raport o Chińskim Rynku Gier”. Publikacja ta stała się nieocenioną pomocą i rzetelnym źródłem informacji o chińskim rynku dla wielu polskich firm.
Jednocześnie ciągłe zmiany, które na przestrzeni ostatnich kilku lat zaszły zarówno w polskiej i chińskiej branży gamedev, jak i na rynku gier, wytworzyły potrzebę istotnej aktualizacji pierwotnego raportu, tak aby polskie instytucje i firmy mogły nadążyć za najważniejszymi zmianami.
„Przewodnik dewelopera gier po chińskim rynku” 2024 jest efektem ośmiu lat intensywnych badań i owocem współpracy Instytutu Polskiego w Pekinie, Fundacji Indie Games Poland oraz licznych partnerów z polskiej i chińskiej branży gamedev. Celem publikacji jest zapewnienie zachodnim twórcom gier (a w szczególności twórcom gier na komputery PC/konsole) rzetelnego i wyczerpującego źródła informacji o chińskim rynku gier oraz wsparcie ich w procesie zaistnienia na chińskim rynku.
Autorzy raportu mają nadzieję, że „Przewodnik dewelopera gier po chińskim rynku” przyczyni się do pomyślnej ekspansji na chiński rynek gier i przy nieustannych wysiłkach licznych instytucji (w tym: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Instytutu Polskiego w Pekinie, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych oraz Fundacji Indie Games Polska) wspólnymi siłami uda się zbudować markę Polski, jako „gamingowej potęgi” (游戏大国)!
https://igp.org.pl/raporty/Raport_ChinskiRynekGier_2023_EN.pdf