Numer zawiera wywiad z Bartoszem i Małgorzatą Szydłowskimi, założycielami i Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie, funkcjonującego w post-industrialnej dzielnicy Nowa Huta. W sekcji znajdziemy również rozmowę z Michałem Borczuchem, jednym z najbardziej rozpoznawalnych reżyserów młodszego pokolenia, autorem takich spektakli jak „Wszystko o mojej matce”, „Kino moralnego niepokoju” czy „Moja walka”. Niezwykle ciekawym zjawiskiem na polskiej scenie teatralnej jest Teatr 21. Jego założycielka, reżyserka Justyna Sobczyk opowiada o tworzeniu spektakli z aktorami z niepełnosprawnościami i o funkcjonowaniu teatru niezależnego w pandemii. W kolejnym artykule krytyczka teatralna Katarzyna Niedurny przybliża rumuńskim miłośnikom teatru najnowsze dzieła polskiej dramaturgii. W numerze znajdziemy również refleksje reżyserki Ilinki Stihi pracującej nad słuchowiskiem radiowym na podstawie „Solaris” Stanisława Lema. Naczelna redaktorka Scena.ro Cristina Modreanu przeprowadziła wywiad z Dorotą Buchwald, koordynatorką Encyklopedii Polskiego Teatru. Całość sekcji poświęconej polskiemu teatrowi współczesnemu zamyka krótkie podsumowanie dwudziestu lat działalności Instytutu Polskiego w sztukach performatywnych.
Całość materiału została przygotowana i opracowana przez Oanę Cristea Grigorescu, dziennikarkę i krytyczkę teatralną, nagrodzoną w ubiegłym roku prestiżową nagrodą UNITER.
„Zależało nam na tym, aby w Sekcji przedstawić trendy estetyczne i kondycję polskiego teatru w ciągu ostatnich lat” – podsumowuje Oana Cristea Grigorescu.