Festiwal ‘Molodist’ specjalizujący się w promocji młodych reżyserów odbędzie się już po raz czterdziesty dziewiąty. Podczas festiwalu prezentowanych jest ok. 300 filmów.
Polski komponent festiwalowy w tym roku:
Smak pho (Polska, Niemcy, 2019, reż. – Mariko Bobrik)
Dziesięcioletnia Maja ukrywa przed kolegami z klasy tradycyjne drugie śniadanie, które co rano przygotowuje jej tata – wietnamski kucharz, wybitny specjalista od zupy pho, starający się znaleźć własną drogę w gnającej do przodu warszawskiej rzeczywistości. Kiedy jego wieloletni szef wróci do rodzinnego kraju, bohater będzie musiał się zmierzyć z wymaganiami nowego właściciela restauracji: opanowanie kolejnych umiejętności kulinarnych to jednak znacznie mniejsze wyzwanie niż samodzielne wychowywanie coraz bardziej dorosłej i niezwykle spostrzegawczej córki.
Duszeczka (Polska, 2019, reż. – Barbara Rupik)
Przy brzegu rzeki ugrzęzło martwe ciało. Jego ogarnięte rozkładem wnętrze wciąż skrywa duszę – miniaturę ciała zmarłego. Gnijące narządy rozstępują się i maleńka postać przedziera się na zewnątrz. Stojąc nad brzegiem, żegna się ze swym ciałem i wyrusza w podróż po pośmiertnej krainie.
Takie Piękne Miasto (Polska, 2019, reż. – Marta Koch)
Dzień, w którym kończy się świat. Anomalie, zmiany, wszystko staje na głowie, obraca się o 180 stopni, osiąga apogeum zła i potworności, po to by móc narodzić się na nowo. Obserwujemy świat oczami kobiety, która idzie przez miasto i obserwuje jak wszystko co znała, zmienia się.
Deszcz (Polska, 2019, reż. – Piotr Milczarek)
Dach biurowca. Do palącego papierosa człowieka skrada się postać, która chce zrobić żart krzykiem i wymachem rąk. Czynem tym przeraża palacza tak bardzo, że ten spada z wieżowca. Spadający budzi zainteresowanie wśród pracowników siedzących za biurkami w dużym, przeszklonym pokoju. Podchodzą do okien. Spadający człowiek budzi również zainteresowanie prezesa, który wybiega z pokoju biurowego trzymając w dłoni pelerynę…
Jeszcze Porozmawiamy (Polska, 2019, reż. – Mateusz Buława)
Dwaj bracia na progu dorosłości wciąż mieszkają wraz z mamą i babcią. W mieszkaniu walczą o najmniejszy nawet skrawek autonomii, a każdy z nich ma inną strategię poruszania się po tym trudnym terenie. Jednak portret rodzinny nie jest pełny – brakuje w nim ojca, którego znacząca nieobecność powraca wraz z głuchym sygnałem w słuchawce telefonu.
Jednym z jurorów festiwalowych będzie polski działacz kultury Krzysztof Gierat.
Szczegóły: https://molodist.com/
Rejestracja na pokazy https://49.molodist.com/