22, 29 maja i 5 czerwca 2019, godz. 18.15
Hagabion
Linnégatan 21, Göteborg
22/5, godz. 18.15
JESZCZE DZIEŃ ŻYCIA, reż. Damian Nenow i Raúl de la Fuente
„Jeszcze dzień życia” to trzymająca w napięciu historia trzymiesięcznej wyprawy wybitnego reportera Ryszarda Kapuścińskiego do ogarniętej wojną i chaosem Angoli, w której linia frontu zmienia się jak w kalejdoskopie. Zgodnie z książkowym pierwowzorem widz rozpoczyna podróż z Kapuścińskim w 1975 r. od Luandy, stolicy Angoli. Trwa dekolonizacja po portugalskiej rewolucji goździków. Portugalczycy opuszczają w pośpiechu luksusowe dzielnice miasta. Przeraża ich widmo ataku na stolicę kraju. Pakują cały swój dobytek w drewniane skrzynie. W Luandzie zamykane są sklepy, znikają służby porządkowe, rosną góry śmieci. Kapuściński z opuszczonego miasta codziennie nadaje depesze do Polskiej Agencji Prasowej. W końcu wyrusza w śmiertelnie niebezpieczną podróż w głąb kraju. Ledwo uchodząc z życiem, zdaje sobie sprawę, że jest świadkiem wydarzeń, które będą wymagać wyjścia poza rolę obserwatora. Czy reporter może zataić sensacyjne odkrycie dla dobra wyższej sprawy?
29/5, godz. 18.15
FUGA, reż. Agnieszka Smoczyńska
Alicja nie pamięta przeszłości, nie wie kim jest. Kiedy po dwóch latach od zniknięcia zostaje odnaleziona przez rodzinę, nie chce wracać do dawnego, zapomnianego życia. Nie pamięta miłości do męża i synka. Z czasem do Alicji wracają urywki wspomnień, tworząc niewyraźny i niepokojący obraz tajemnicy – tego co zdarzyło się w przeszłości. Co jest tą tajemnicą? Czy rodzące się uczucia do przed chwilą poznanych męża i syna pozwolą kobiecie zrozumieć przeszłość i zbudować szczęście swoje i rodziny?
5/6, godz. 18.15
TWARZ, reż. Małgorzata Szumowska
Jacek (Mateusz Kościukiewicz) pracuje przy budowie ogromnej statuy Jezusa na granicy polsko-niemieckiej. Tam wskutek wypadku traci twarz. Po nowatorskiej operacji zyskuje sławę w całym kraj, a media opiewają go jako męczennika. Jednak gdy wraca do rodzinnej miejscowości, ludzie nie wiedzą jak go traktować. Staje się dla nich kimś obcym. Sam Jacek nie rozpoznaje siebie w lustrze. Jednocześnie statua Jezusa staje się coraz wyższa i wyższa. Historia Szumowskiej, pełna dramatu i czarnej komedii, staje się pretekstem do refleksji na temat formy naszego społeczeństwa.
Więcej: https://hagabion.se/serie/fokus-polsk-film/