W ciągu kilku godzin lekcyjnych
uczniowie w różnym wieku, począwszy od najmłodszych klas z podstawówki,
kończąc na młodzieży licealnej, mogli poznać nowe sposoby przyswajania
faktów historycznych podczas gry i zabawy. W projekcie wzięli udział
również nauczyciele i wychowawcy, zdobywając nowatorskie pomysły do
urozmaicenia lekcji historii oraz polskiego.
W ramach warsztatów,
nauczyciel i ekspert od innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, Paweł
Kania, zaprezentował uczestnikom interaktywne sposoby nauki historii
poprzez wykorzystanie gier planszowych poświęconych m.in. XX-wiecznej
historii Polski. Jedna z gier opowiadała np. historię dzielnego Misia
Wojtka – żołnierza Armii Andersa, podczas gdy inna przedstawiała walkę
Polaków o niepodległość w 1918 roku.
Wszystkie gry, a zwłaszcza:
„Znaj znak”, „Kolejka” oraz kilka gier o polskim lotnictwie podczas
drugiej wojny światowej, cieszyły się popularnością i zainteresowaniem.
Projekt okazał się sukcesem i dobrą okazją do zaprezentowania
alternatywnych rozwiązań stosowanych w polskim szkolnictwie. Dziękujemy
wszystkim uczestnikom!
Zdjęcia: Paweł Kania