Po raz trzeci na Ukrainie odbędzie się festiwal pełnometrażowych filmów fabularnych, wyprodukowanych w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Tygodniowy festiwal organizuje zespół festiwalu “Molodist” dzięki wsparciu funduszu Grupy Wyszehradzkiej. Zapraszamy do zapoznania się z polskim programem festiwalu:
11 listopada 2021, 19:00 – otwarcie festiwalu.
Z okazji Dnia Niepodległości RP | Setna rocznica urodzin Andrzeja Munka
Zezowate szczęście (Polska, 1960, 92’)
Głównym bohaterem Zezowatego szczęścia jest Jan Piszczyk. Zwierza się on ze swoich dawnych perypetii naczelnikowi więzienia, do którego trafił i którego nie chce opuścić. Wspomnienia Piszczyka układają się w szereg epizodów…
12 listopada 2021, 19:00
Správa (Czechy / Niemcy / Polska / Słowacja, reż. – Peter Bebjak, 94’)
Freddy i Walter, dwaj słowaccy Żydzi, trafiają do niemieckiego obozu koncentracyjnego w Auschwitz. Przy pomocy współwięźniów udaje im się uciec i powiadomić świat o hitlerowskich zbrodniach.
13 listopada 2021, 15:40
Żeby nie było śladów (Polska, 2021, reż. – Jan P. Matuszyński, 160’)
Polska, 1983 roku. W kraju wciąż obowiązuje, mimo zawieszenia, wprowadzony przez komunistyczne władze stan wojenny, mający na celu zduszenie solidarnościowej opozycji. 12 maja Grzegorz Przemyk, syn opozycyjnej poetki Barbary Sadowskiej, zostaje zatrzymany i ciężko pobity przez patrol milicyjny. Przemyk umiera po dwóch dniach agonii. Jedynym świadkiem śmiertelnego pobicia jest jeden z kolegów Grzegorza, Jurek Popiel, który decyduje się walczyć o sprawiedliwość i złożyć obciążające milicjantów zeznania.
15 listopada 2021, 19:00
Amatorzy (Polska, 2020, reż. – Iwona Siekierzyńska, 95’)
Historia zaczyna się w momencie, kiedy teatr KRZYŚKA Biuro Rzeczy Osobistych (tworzony przez niepełnosprawnych intelektualnie aktorów) wygrywają festiwal. Nagrodą, ufundowaną przez zawodowy teatr jest zrealizowanie spektaklu. Wielka radość, wielka szansa, wielkie oczekiwania. Krzysiek z aktorami właśnie pracują nad nową sztuką “Grek Zorba”. Wspaniale by było wystawić ją na prawdziwej scenie. Okazuje się jednak, że dyrektor teatru oferując im współpracę, stawia określone warunki.