16 grudnia 2016 r. (piątek), godz. 18.00
Trafó – Kortárs Művészetek Háza, 1094 Budapest, Liliom u. 41.
Koncepcja: Przemek Kamiński, Mateusz Szymanówka, Marta Ziółek
Choreografia i performans: Przemek Kamiński, Marta Ziółek
Dramaturgia: Mateusz Szymanówka
Produkcja: Nowy Teatr
Przy wsparciu: Wyszehradzkiego Programu Rezydencji Artystycznych – Sztuki
Performatywne, art quarter budapest, Instytutu Adama Mickiewicza
„So Emotional” wykorzystuje narzędzia choreograficzne do zbadania teatru jako „maszyny uczuć”, która wytwarza afekty, emocje i nastroje oraz dystrybuuje je między sceną a widownią. Spektakl jest efektem researchu poświęconego pracy afektywnej performerów, jak również formom, przez które jesteśmy poruszani. Czy we współczesnym teatrze jest jeszcze miejsce na katharsis, grupową ekstazę i zbiorową histerię? „So Emotional” przygląda się zdolności ciała do działania i oporu oraz indywidualnej i kolektywnej transformacji.
Przemek Kamiński – performer i choreograf. Ukończył studia na kierunku Dance, Context, Choreography w HZT Inter-University Centre for Dance Berlin. Pracuje zarówno w kontekście sztuk performatywnych, jak i wizualnych. Interesuje go choreografia rozumiana jako poszerzona praktyka, która przejawia się w wielości formatów i mediów. Jego prace prezentowane były m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Galerii Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu, Galerii Labirynt w Lublinie, Art Stations Foundation w Poznaniu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Hamburger Bahnhof Museum fur Gegenwart w Berlinie, PQ Prague Quadrennial of Performance Design and Space w Pradze, Malta Festival w Poznaniu czy Uferstudios w Berlinie. Jako tancerz regularnie współpracuje z berlińską choreografką Isabelle Schad. Występował również w projektach takich artystów, jak: Juan Dominguez Rojo, Krzysztof Garbaczewski, Nicole Seiler, Kirstine Kyhl Andersen, Harakiri Farmers (Dominika Knapik, Wojciech Klimczyk), Julian Weber i inni.
Mateusz Szymanówka – niezależny dramaturg i kurator zajmujący się współczesnym performansem, tańcem i choreografią. Studiował kulturoznawstwo, wiedzę o teatrze i wiedzę o tańcu w Warszawie i Berlinie. Współpracował z Agatą Siniarską, Koriną Kordovą, Anią Nowak, Martą Ziółek, Przemkiem Kamińskim i Martinem Hansenem. Jako kurator przygotowywał projekty i programy m.in. dla Teatru Studio w Warszawie (letnia odsłona Sceny Tańca Studio „Jak rzecz” 2016), Galerii im. Jana Tarasina w Kaliszu („Powrót (do) przyszłości” 2016), Muzeum Sztuki w Łodzi (wystawa „Układy odniesienia. Choreografia w Muzeum” – wspólnie z Katarzyną Słobodą 2016). W 2016 roku otrzymał Stypendium Badawcze Grażyny Kulczyk w dziedzinie współczesnej choreografii. W ramach stypendium stworzył „Think Tank Choreograficzny” – kolektywną platformę badawczą poświęconą praktykom rozwijanym pomiędzy polską i międzynarodową sceną choreograficzną. Jest uczestnikiem trzeciego cyklu programu „Critical Practice (Made in Yu).
Marta Ziółek – choreografka i performerka. Studiowała na wydziale choreografii w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie i na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych UW. Stypendystka prestiżowego stypendium Dance Web na ImpulsTanzFestival w Wiedniu (2011), uczestniczka europejskiej platformie „Europe in Motion” przeznaczonej dla młodych choreografów (2012), 2013 stypendystka the Amsterdam Fund for the Arts (2013). Ostatnio zaprezentowała m.in. projekt Black on Black inspirowany serią czarnych obrazów Rodczenki, eksplorujący ideę „Czarnej choreografii”, w Teatr Hetveem w Amsterdamie i MSN w Warszawie, a także opracowała choreografię do spektaklu Ewelina płacze Anny Karasińskiej (TR Warszawa). Razem z Alexem Baczynkim-Jenkinsem jest współtwórczynią przestrzeni Kem w Warszawie. W swojej pracy Marta Ziółek testuje performatywne granice i skupia się poszerzaniu pola praktyki choreografii. Swym interdyscyplinarnym podejście bada granice pomiędzy sztukami wizualnymi, performansem i choreografią.