18 listopada 2018 r. (niedziela), godz. 17.00
Óbudai Társaskör, Budapest, III. Kiskorona u. 7.
Utwory Mikołaja Żeleńskiego, Karola Szymanowskiego, Arvo Pӓrta oraz Paula Hindemitha
Dyrygent, kierownik artystyczny – Jan Tomasz Adamus
CAPELLA CRACOVIENSIS – orkiestra i zespół wokalny – jest jedną z najciekawszych formacji na współczesnej scenie muzyki klasycznej. Wykonuje repertuar od polifonii renesansowej po romantyczne opery na instrumentach z epoki i przy użyciu historycznych praktyk wykonawczych. Dzięki konsekwentnemu wsparciu Miasta Krakowa realizuje swoje idee artystyczne w sposób bezkompromisowy, na światowym poziomie artystycznym.
Capella Cracoviensis powstała w 1970 roku z inicjatywy ówczesnego dyrektora Filharmonii Krakowskiej Jerzego Katlewicza, który dzieło tworzenia przy instytucji zespołu specjalizującego się w wykonywaniu muzyki dawnej powierzył Stanisławowi Gałońskiemu. Z biegiem lat Capella Cracoviensis usamodzielniła się organizacyjnie, grając różnorodny repertuar od średniowiecza po prawykonania muzyki współczesnej. Od listopada 2008 roku dyrektorem naczelnym i artystycznym jest Jan Tomasz Adamus.
Zespół jest gościem wielu ważnych festiwali i sal koncertowych: Bachfest Leipzig, Schwetzingen SWR Festspiele, Händel Festspiele Halle, Haydn Festspiele Brühl, Opéra Royal Versailles, Theater an der Wien, NOSPR Katowice, Filharmonia Szczecińska, a także w Brukseli Gandawie, Lwów, Rydze, Tallinie, Erywaniu, Tibilisi, Kijowie.
Capella Cracoviensis regularnie zaprasza gościnnych dyrygentów, koncertmistrzów i solistów: Evelino Pidó, Christophe Rousset, Alessandro Moccia, Giuliano Carmignola, Paul Goodwin, Andrew Parrott, Paul McCreesh.
Jednym z największych sukcesów zespołu było wykonanie w Krakowie 27.08.2016 w jeden dzień na historycznych instrumentach kompletu symfonii Beethovena z transmisją radiową na żywo. Wystąpiło 90 instrumentalistów, 44 śpiewaków i 5 dyrygentów z 14 krajów, na widowni zasiadło 2300 osób.
Sfinansowano ze środków MKiDN w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na 2017-2021, w ramach programu dotacyjnego Instytutu Adama Mickiewicza „Kulturalne pomosty”.
Wstęp wolny.