W zajęciach prowadzonych online z podziałem na trzy grupy (A2-B1) wzięło udział łącznie 45 osób. Wszyscy 1 sierpnia z odnowionymi siłami przystąpili do pracy. Na pierwszym spotkaniu słuchacze kursów wraz z wykładowcami postanowili, że ten miesiąc będzie poświęcony na wzbogacenie słownictwa, poznanie polskiej frazeologii. Uczestnicy zajęć rozmawiali o Polsce, jej historii, geografii, tradycjach i kulturze. Jedna z grup na poziomie B1 przygotowała audiodeskrypcje obrazów J. Matejki, H. Siemiradzkiego, J. Pankiewicza, J. Chełmońskiego oraz J. Mehoffera. Oddzielne spotkania zostały poświęcone polskim legendom i podaniom z różnych regionów kraju. Pracy domowej tym razem nie było. Zamiast tego ci ze słuchaczy, którym udało się wyjechać na wakacje, dzielili się wrażeniami z pięknych miejsc, które udało im się zobaczyć, a ci, którym się to jeszcze nie udało, marzyli o odpoczynku. Na zakończenie każdej lekcji uczestnicy zajęć słuchali najsłynniejszych polskich piosenek o lecie („Piechotą do lata” BAJMu, „Tyle słońca w całym mieście” Anny Jantar, „Dmuchawce, latawce, wiatr” Urszuli itd.) i starali się je zrozumieć ze słuchu. Wszyscy słuchacze szkoły letniej rozstali się przed rozpoczęciem kolejnego roku akademickiego z determinacją, aby kontynuować naukę języka polskiego, dlatego pożegnali się tylko na miesiąc – do następnego roku akademickiego!
![](https://instytutpolski.pl/petersburg/wp-content/uploads/sites/9/2022/08/2022-08-22-2-1024x576.png)
![](https://instytutpolski.pl/petersburg/wp-content/uploads/sites/9/2022/08/2022-08-22-8-1024x576.png)